Menu

Heeft uw Otolift een storing?

Een storing aan uw traplift kan erg vervelend zijn. Een storing kan betekenen dat uw traplift niet meer goed of zelfs helemaal niet meer werkt. Bij Otolift begrijpen wij dat u afhankelijk bent van uw traplift. Daarom bestaan onze trapliften uit materialen van hoge kwaliteit en testen wij onze trapliften zeer uitgebreid. Is er toch iets mis met uw traplift, dan staat onze storingsdienst 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar. Heeft u bij ons een ZorgZeker-pakket afgesloten? Dan zijn de kosten voor de service op werkdagen inbegrepen. Ook zonder pakket kunt u bij Otolift uw storing via het telefoonnummer 09 398 84 45 melden. Wij helpen u altijd.

Mogelijke trapliftstoringen

Hoewel het niet vaak voorkomt, toch kunnen we storingen aan uw traplift niet uitsluiten. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan een voetenplank die niet meer opklapt, een kapot lampje in de armleuning of een stoel die te vroeg stopt. De meeste Otolift-storingen en hun oplossingen staan in de gebruikshandleiding van uw traplift. Is het toch niet helemaal duidelijk? Bel dan met onze storingsdienst. Eén van onze medewerkers probeert u eerst telefonisch te helpen. Lukt dit niet, dan sturen we een monteur langs.

Een monteur van Otolift lost een storing op.

Trapliftstoring voorkomen

U kunt zelf een aantal zaken doen om te voorkomen dat uw Otolift storingen ondervindt. Parkeer de stoel van uw traplift altijd op een oplaadpunt, zodat de accu’s van uw traplift altijd opgeladen zijn. Zorg er ook voor dat uw trap vrij blijft. En houd uw traplift schoon, door stof en vuil te verwijderen met een droge, propere doek. Wij raden u ook aan om uw traplift jaarlijks te laten onderhouden door Otolift. Hierdoor wordt de kans op storingen nog kleiner.

Een man en vrouw wachten op de Otolift monteur om de traplift storing op te lossen.

Otolift-storing oplossen

Een storing aan uw traplift kunt u vaak zelf oplossen. De gebruiksaanwijzing en onze telefonische dienst na verkoop helpen u hierbij. Als de stoel van uw Otolift bijvoorbeeld ergens tegen botst, stopt de traplift automatisch. Zodra het obstakel weggehaald is, kan de stoel weer verder rijden. Andere storingen, zoals een voetenplank die niet meer werkt, moeten door een monteur worden opgelost. Als het u zelf niet lukt om de trapliftstoring op te lossen, bel dan naar onze storingsdienst op 09 398 84 45.

Een KiKa beer veroorzaakt een traplift storing; dit is makkelijk op te lossen.

Wij helpen u graag verder.

Heeft uw traplift een storing? Het is belangrijk dat deze zo snel mogelijk verholpen wordt. Onze dienst na verkoop staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar. Zo kunt u snel weer gebruik maken van uw traplift.

Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Otolift Trapliften bellen.  09 398 8445
Otolift Trapliften e-mailen.  info@otolift.be

Storing melden

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De meest gestelde vragen over trapliftstoringen

  • Neem bij een storing aan uw traplift contact op met onze storingsdienst. Bel bij een Otolift-storing naar het nummer 09 398 84 45. In veel gevallen kunt u de storing zelf, met hulp van de storingsdienst, oplossen. Eén van onze medewerkers stelt u enkele vragen over de storing en uw traplift. Komen jullie er samen niet uit, dan sturen we een technieker naar uw woning om de storing op te lossen.

  • Als uw traplift niet meer (goed) werkt, kunt u eerst zelf kijken wat het probleem is. Is uw traplift gestopt tijdens het rijden? Contoleer dan eerst of de ruimte rondom de voetenplank en de rail vrij zijn. Verwijder het eventuele obstakel en uw traplift kan weer verder rijden. Als de traplift niet reageert op de afstandsbediening, is het tijd om de batterij (1 AA-batterij per afstandsbediening) te vervangen. Bij nieuwe modellen zal het lampje op uw wandbediening snel knipperen. Niet alle storingen zijn zelf op te lossen. Daarom staat onze storingsdienst altijd voor u klaar. Meld een Otolift-storing via het nummer 09 398 84 45.

PCC2 6

Wij helpen u graag verder!

Wij helpen u graag verder!

Wij helpen u graag verder!